norafrom.blogg.se

ett stycke inflyttningsfest

Kategori: nora

Festen igår resulterade i att jag och flera andra blev utkörda, hahah. Vi började gå hem till en av killarna, som bodde sjuuukt lång bort från festen... Men efter typ hundra meter så dök helt plötsligt Max och Calle upp som va påväg film Calle, och eftersom att vi stod utanför hans hus och jag höll på att frysa ihjäl så hoppade jag ner i en säng därinne och kollade Herkules!!! Så många år sen jag såg den, satt o skrattade och citerade hela filmen. Fattar inte hur dom inte kunde köra ut mig!! Har ingen aning om vad klockan var eller någonting men vaknade iallafall upp i min nya stora säng nere i mitt new crib så det var najs. 


Höjdpunkten var iallafall helt klart att träffa 3 andra som hette Nora på festen! Så här ser ni fyra Nora, inte för att man ser att det är jag längst till vänster men bilden förklarar mitt tillstånd igår kväll mycket bra :)) 

Klockan 11 imorse åkte vi till morfar och bakade pepparkakor med mina kusiner, en av deras pojkvänner och moster, så mysigt!!! Jag var mer eller mindre diktatorn i bakningen och tog rollen som gräddade då jag har alldeles för dåligt tålamod för att sitta och pilla med deg och för att jag lätt känner att ingen annan tar tag i uppgiften så då gör jag det själv. Endast en av 20 plågar brända! Och det var den pappa hade ansvar för medan jag pratade i telefon... Ja ni fattar ;) Men med julmusik och papparkakslukt i hela morfars lägenhet kunde livet inte vara mer på topp! 

Känns verkligen att det endast är en vecka kvar till december. Tiden går så sjukt snabbt... Har halvt ångest över att det redan är jullov. 
Men jag har aldrig längtat mer efter en resa än vad jag gör efter den vi ska åka på i vinter. Brukar aldrig göra det men jag behöver verkligen komma bort. Ett tag iallafall. Ta en paus och bara ta det lugnt medan man funderar över sina stora frågor i livet. 


Har även flyttat ner i princip allt till mitt nya rum nu så det känns så bra!! Trodde inte man kunde vara kär i sitt rum men tror bannemej att jag har gått o blivit det


Kommentarer


Kommentera inlägget här: